Balatonszemes, Kaposvár 27. 6. – 1. 7. 2016

Mobility week 27. 6. – 1. 7. 2016 Balatonszemes, Kaposvár

27. 6. 2016 (pondelok) sme o 9.00 vyrazili na výlet do Maďarska v rámci mobility projektu Erasmus+. Cesta bola dlhá, ale nie nudná. Ubytovali sme sa v hoteli hneď pri jazere Balaton. Hotel je pohodlný a strategicky umiestnený, izby su tiež pekné. Svoj voľný čas pred a po večeri sme vyplnili prechádzkami po pláži. O 22.00 hodine nás zastihla túžba po kúpaní sa v tomto nádhernom jazere. Voda bola veľmi svieža, až nám bolo z toho do smiechu. Zažili sme kopec zábavy a tešíme sa na ďalšie dni. (Text/foto: Boris Krupa/Jozef Diškanec)
pictures

28. 6. 2016 (utorok) sme boli na prehliadke hradu Keszthely. Hradom nás sprevádzal milý starší pán. Opisoval nám príbehy generácií ktoré na hrade žili. Na hrade sa nachádza 100 miestnosti, no my sme prešli len 14. Najzaujímavejšou vecou, ktorá nas zaujala bol asi tajný vchod z knižnice ktorý viedol do výstavnej miestnosti. Po prehliadke hradu nás čakal obed. Na obed bola „ananasova“ polievka. Nakoniec, keď sme dorazili sme sa išli kúpať do Balatonu. (text/foto: Mária Slobodová/Jozef Diškanec)

29. 6. 2016 (streda) sme mali veľmi zaujímavý deň. Hneď po raňajkách sme prišli do Kaposvaru, kde sa nachádza továreň na cukor. Prišli sme do továrne, kde bol nie veľmi príjemný vzduch. Vzduch pochádzal z biomasy, z ktorej sa vyrába bioplyn, ktorý ohrieva vodu do cukrovarov. Po prehliadke, ceste a obede sme sa aj s vodnými bicyklami vybláznili vo vode. Po tomto dlhšom voľne sme mali v hoteli zaujímavý workshop, kde sme vyrábali práce na tému obnoviteľné zdroje energie. Koniec dňa sme si spríjemnili posedením v pizzerii. Ustatí sme išli spať s veľkým očakávaním na ďalší deň. (text/foto: Silvia Rovná, Ján Kamas/Jozef Diškanec)

30. 06. 2016 (štvrtok) Dnes sme navštívili Astrologické centrum blízko mesta Kaposvár. Dozvedeli sme sa mnoho o hviezdach a teleskopoch, videli sme zaujímavé filmy a animácie nočnej oblohy. No pre náš projekt bolo najpodstatnejšie to, že v centre ekologicky využívajú geotermálnu energiu na kúrenie, šetria energiou a vodou, ktorú si dokonca sami čistia. Naobedovali sme sa v hoteli v blízkosti centra a späť k Balatonu sme sa vrátili priamo na večeru. Neskôr nás už čakal len relax pri vode a upevňovanie vzťahov so zahraničnými kamarátmi. (Text/foto: Barbora Laštíková/Jozef Diškanec)

pictures

1. 7. 2016 (piatok)

Tu sme nepracovali, len sme si užívali „more“ a cestovali domov:-)