EGER-21.-25. 9. 2015

V dňoch 21. – 25. 9. 2015 sme sa zúčastnili mobility v Egri, ktorú organizovala partnerská škola Pásztorvölgyi Általános Iskola És Gimnázium, Eger.

Téma mobility sa niesla v duchu využitia vodnej a geotermálnej energie.

pondelok (21. 9. 2015) – O 10:00 sme plní očakávaní vyrazili na púť radosti. Cesta bola síce zdĺhavá, ale ten pohľad stál za to. Prvé pocity z vizuálnej stránky hotela boli všelijaké, avšak večerné švédske stoly nás z tohto omylu vyviedli. Po večeri sme sa prvýkrát stretli s ostatnými študentmi z Maďarska a Poľska. Po zoznamovacích aktivitách sme mohli využiť voľný čas. Ten sme využili veľmi sofistikovane a síce návštevou termálneho kúpaliska so saunou priamo v hoteli. Deň sme zakončili spomínaním na tváre, ktoré sa v tento krásny deň v škole museli učiť. (Tomáš Straka, Martin Zanovit foto: Gabriel Biel)

pondelok

utorok (22. 9. 2015) Deň sme začali výdatnými raňajkami o 7:30, po ktorých sme nastúpili do autobusu a odišli do gymnázia v Egri, kde sme mali prednášku o geotermálnej energii. Po prednáške nám ukázali školu a po nej sme odcestovali do Miškolca, kde sme videli ako funguje geotermálna energia v praxi – elektráreň. O 14:00 sme mali vynikajúci obed a pokochali sme sa krásou maďarskej prírody. Cestu v autobuse naspäť do Egru sme si spríjemnili hádankami a rôznymi rébusmi. Po príchode na hotel sme mali voľný čas na večeru a oddych. Deň sme zakončili spomienkami na to čo pekné sme zažili. (text: Tomáš Badáň, Ján Pavol Maretta, foto: Tomáš Badáň, Marek Valek)

utorok

prezentácie o projekte a o našej škole pre žiakov z partnerskej školy:

streda (23. 9. 2015) V dnešný deň sme sa hneď po raňajkách vybrali do maďarskej školy, kde sme mali prezentáciu o vodstve v Maďarsku a zhrnutie na minuloročnej práci Erasmus+. Potom sme sa vybrali so škvŕkajúcimi žalúdkami do reštaurácie, kde sme mali výdatný obed. Plný energie sme sa vybrali na prehliadku mesta. Rozdelili sme sa do skupín. Každá skupina dostala tablety, kde boli GPS navigácie, pomocou ktorých sme v meste hľadali historické pamiatky. Vďaka GPS súradniciam sme sa dostali na univerzitu, kde sme mali výhľad na okolitý Eger. Milo nás prekvapilo aj zrkadlové zariadenie, vďaka ktorému sme videli mesto z úplne novej perspektívy. Po náročnom dni plnom zážitkov, sme sa vybrali do hotela a po večeri sme príjemne ukončili deň pobytom v termálnych kúpaliskách. (Michal GarajMonika BorováMichaela Sviteková)

streda

štvrtok (24. 9. 2015) Dnešné ráno sme sa všetci stretli v maďarskej škole, kde sme pozerali videá o vodnej elektrární v Kiskorei a neskôr sme si spoločne zaspievali pieseň na čele s poľským učiteľom hudby. Po veľkom potlesku poslucháčov sme sa vydali na dlhú cestu do maďarského mestečka Kiskorei. Milá pani nám porozprávala zaujímavosti o vzniku a chode vodnej elektrárne. Po prednáške sme sa vybrali na ďalšiu cestu, ktorá viedla do reštaurácie, v ktorej nám pripravili výborný obed. V blízkosti sa nachádzalo obrovské jazero s pestrými rastlinami. Navštívili sme aj veľké ekocentrum, s naväčším sladkovodným akváriom v strednej európe. V budove sa nachádzali okrem akvárií aj terária so živočíchmi Európy i malé zoo. Po prehliadke sme sa vrátili do hotela kde sme spolu s Poliakmi a Maďarmi robili prezentácie z celého týždňa. Po náročnom dni celá naša výprava  pookriala v hotelovom wellness. (Michaela Povalová, Daniela Lúčková, Alžbeta Smoleňová)

stvrtok

Posledný deň v Egri (piatok 25. 9. 2015) A je to tu. Náš posledný deň v Egri sa síce začal sychravým počasím, ale ani to nám neprekážalo v dobrej nálade a užití si  posledných chvíľ. Hojné raňajky zaplnili naše brušká, a tak nám nič nebránilo posledný krát sa vybrať do maďarskej školy. Tam sme odprezentovali svoje videá a prezentácie z celého týždňa. Po interesantom počúvaní anglických viet sme dostali voľný čas na nákupy suvenírov. V meste sa rozhostil dážď, a tak sme na obed dokráčali mierne zmoknutí. Keď nám  priniesli rezne (piatok 🙁 ), hneď sme vedeli, že v autobuse budeme obracať ružence. Po obede sme si posledný krát zaspievali pieseň s poľským dirigentom a dojímavo sa rozlúčili s našimi susedmi z Poľska a Maďarska. No a potom šup do autobusu a späť do nášho Kubína. Takto sa ukončil náš perfektný výlet v Egri. Bolo nám perfektne.  Spoznali sme nových ľudí, naučili sa veľa vecí, zažili plno zážitkov a mali sme kopec srandy. Veľká vďaka patrí našim hostiteľom – maďarským študentom a učiteľom. Nakoniec veľmi pekne ďakujeme našej triednej pani učiteľke Šochovej a pánovi riaditeľovi, ktorí môžu za náš projekt Erasmus+. Svojou prítomnosťou nás potešila aj p. zástupkyňa Mešková, ktorú sme spoznali aj ináč ako zo školského prostredia. (P. Jackulíková, D. Ďaďová, S. Škombárová )

piatok

Týždeň v maďarskom Egri (súhrn)
P. Jackulíková

Od 21. –  25. 9. 2015 sme my, žiaci 5.G Cirkevného gymnázia v Dolnom Kubíne, navštívili našich maďarských kamarátov. Táto už 3. výmena v rámci projektu Erasmus+ (tematický projekt z oblasti prírodných vied pod názvom Our digital science lab), sa tentokrát uskutočnila v maďarskom mest Eger. Spolu s poľskými študentmi z Przemyslu sme si užívali týždeň, ktorí nám pripravil maďarskí učitelia so žiakmi. V pondelok sme plní očakávaní vyrazili na nekonečnú cestu. Po dlhom­predlhom cestovaní sme dorazili do hotela, kde sme sa ubytovali. Ešte v ten večer sme sa stihli zoznámiť so študentmi z Poľska a Maďarska pri večerných aktivitách s názvom „Ice breaking“ (lámanie ľadov). V nasledujúce ráno sme po výdatných raňajkách prvýkrát navštívili maďarské gymnázium, kde sme počas celého týždňa mávali prednášky a prezentácie. V tento deň to bola prezentácia o geotermálnej energii. Hneď po nej sme odcestovali do Miškolca, kde sme mohli vidieť geotermálnu energiu v praxi – elektráreň. V stredu sme mali okrem iných aktivít aj hru s GPS zariadením. Rozdelili sme sa do skupín a pomocou GPS sme hľadali zadané miesta po celom meste. Našťastie sa nikto nestratil a všetci sme sa stretli pri múzeu, kde sme mali ďalšiu prehliadku. Vo štvrtok sme sa po pozeraní videí v škole, presunuli do mesta Kiskorei. Obrovské akvárium so sladkovodnými živočíchmi v tomto meste bolo úchvatné. Užili sme si aj výhľad z akvária na celé mesto a nekonečné jazero. Tak ako každý večer tak aj tento sme využívali voľný čas na hoteli. Ten sme si užívali veľmi nezvyčajne a to každovečernou návštevou wellnessu so saunami priamo v hoteli. Každý deň sme zakončili spomínaním na tváre, ktoré sa v tieto krásne dni v škole museli učiť. A je tu piatok. Posledný deň našej čarokrásnej výpravy. Začal sa síce sychravým počasím, ale ani to nám neprekážalo v dobrej nálade a užití si posledných chvíľ. Aj keď so smútkom, že už musíme ísť domov. Ráno sme sa poslednýkrát vybrali do maďarskej školy, kde sme odprezentovali naše videá a prezentácie z celého týždňa. Po obede sme si posledný krát zaspievali pieseň s poľským dirigentom a dojímavo sa rozlúčili s našimi susedmi z Poľska a Maďarska. No a potom šup do autobusu a späť do nášho Kubína. Takto sa ukončil náš perfektný výlet v Egri. Bolo nám vynikajúco. Spoznali sme nových ľudí, naučili sa veľa vecí, zažili plno zážitkov a mali sme kopec srandy. Veľká vďaka patrí našim hostiteľom – maďarským študentom a učiteľom. Nakoniec veľmi pekne ďakujeme našej triednej pani učiteľke Šochovej a pánovi riaditeľovi, ktorí môžu za náš projekt Erasmus+. Svojou prítomnosťou nás potešila aj p. zástupkyňa Mešková, ktorú sme spoznali aj ináč ako zo školského prostredia. V druhom polroku tohto školského roka privítame my poľských a maďarských susedov. Už sa veľmi tešíme na náš medzinárodný týždeň.

Video a prezentácie žiakov, ktoré vznikli z aktivít v Egri: