D. Kubín 25.-29. 4. 2016

25. 4. 2016 Naďalej pokračujeme v projekte ERASMUS+. Tzv. malý výmenný pobyt sa tentoraz koná na Slovensku. Ako aj počas minulých pobytov k nám prišli žiaci z Maďarska a Poľska. V pondelok, po príchode do hotela, sme ich večer prišli privítať. Zoznamovali sme sa rôznymi originálnymi hrami. Neskôr sme predniesli dve prezentácie, ktoré sa týkali programu nasledujúceho dňa. Už sa tešíme na celý týždeň.

pictures

Ráno 26. 4. 2016 o 8.00 sme sa stretli s našimi kamarátmi z Poľska a z Maďarska a išli sme do Kvačianskej doliny. Po pár minútach sme dorazili k našej prvej zastávke – Mlyn v Oblazoch. Pozreli a vypočuli sme si, ako funguje mlyn a hneď po prehliadke sme sa išli pozrieť z neďalekej výhliadky na peknú jarnú panorámu doliny. Keď sme vyšli
z lesa, ocitli sme sa v dedine Kvačany, v ktorej nás už čakal náš odvoz. Po spoločnom obede sme išli sme na prehliadku Demänovskej jaskyne slobody. Po skončení prehliadky a krátkej organizačnej porade o nasledujúcom dni, sme ponasadali do autobusov a cestovali domov. Po príchode domov, sme boli unavení, no tešíme sa na ďaľšie stretnutia s našimi hosťami z Maďarska a z Poľska v rámci projektu Erasmus+.

V stredu 27. 4. 2016 sme začali videokonferencou s maďarskou a poľskou školou. Prezentovali sme si prezentácie. Neskôr sme robili štvorjazyčné slovníky a plagáty. Potom sme boli v Párnici pozrieť slnečné kolektory.  A nakoniec sme hrali priateľsky. basketbalový a fotbalový zápas.

pictures

Na štvrtý deň 28. 4. 2016 sme hneď zrána navštívili vodnú elektráreň v Oraviciach. Všetci sme sa dobre zabavili pri guľovačke z čerstvo napadaného snehu. Odtiaľ sme sa presunuli do lanového parku pri Zuberci. V zime a v snehu to bol zážitok plný adrenalínu, ale najmä zábavy. Po dobrom obede v kolibe sme sa prešli ku Tatliakovej chate uprostred Roháčskej doliny. Všetci sme boli očarení horami, množstvom snehu a zimou, ktorá tam ešte panovala.

Posledný deň (piatok 29. 4. 2016) sa naši žiaci išli rozlúčiť do hotela Green. V hoteli všetci predstavovali svoje anglicko- slovensko-maďarsko-poľské slovníky a plagáty
o veternej a slnečnej energii, ktoré v skupinkách vytvárali v stredu. Po prezentovaní žiaci vypĺňali dotazník, čo sa im za tento týždeň najviac páčilo.
Na záver sme si povymieňali darčeky a niektorí aj kontakty. Žiaci sa odfotili, rozlúčili s maďarskými a poľskými kamarátmi a vrátili sa naspäť do školy.